floker i hundepelsen
Tjenesteavtale

Vilkår for bruk av Doodland Spa tjenester

Velkommen til Doodland Luxury Pet Spa. Ved å bruke våre tjenester, samtykker du til våre vilkår og betingelser, som er utformet for å ivareta helse, sikkerhet og tilfredshet for alle kunder og deres kjæledyr. Når du bestiller time hos Doodland Luxury Pet Salon og leverer kjæledyret ditt til oss, bekrefter du at du aksepterer våre retningslinjer og prosedyrer. 

Helse og medisinske forhold

Alle kjæledyr må bades som en del av grooming-prosessen (unntak for napping). Dette er en nødvendig fordel for kjæledyrets hårklipp, og for å unngå skade på groomerens utstyr. Hvert kjæledyr bades med kosmetikk av høy kvalitet; for kjæledyr med allergier eller hudproblemer tilbyr vi en spesiell hypoallergenisk produktlinje.

Vennligst informer om kjente allergier, sensitivitet eller andre medisinske forhold til groomeren før timen, da Doodland ikke kan holdes ansvarlig for eventuelle negative reaksjoner på produktene som brukes. Groomeren må også informeres på forhånd om medisiner som kan påvirke kjæledyrets oppførsel. Vi tar ikke imot kunder som gir beroligende midler til dyrene.

Vaksinasjoner

Alle hunder som besøker Doodland må ha oppdaterte vaksinasjonskort på fil. Du kan enten ta med en kopi eller sende den til oss på e-post til doodlandspa@gmail.com.

Sen ankomst

Vennligst forsøk å komme presis til din avtale. Sene ankomster kan forstyrre groomerens tidsplan, og derfor booker vi ditt kjæledyr til en spesifikk tid. Hvis du blir forsinket, vennligst gi oss beskjed så snart som mulig. En forsinkelse på mer enn 15 minutter kan føre til at timen blir kansellert.

Kanselleringer / Ikke møtt opp

Hvis det er nødvendig å avlyse eller hoppe over din grooming-avtale, ber vi om at du gir oss beskjed minst 24 timer i forveien. Tidlig varsling gir oss muligheten til å fylle ledige timer med kunder fra ventelisten. Ikke gi beskjed eller avbestilling i siste liten (mindre enn 24 timer) vil resultere i et gebyr på 750 kr.

Tilfredshet

Våre groomere vil alltid arbeide for å gi kjæledyret ditt den hårklippen du ønsker, men husk at ditt kjæledyrs komfort og helse alltid er vår høyeste prioritet. Vi kan ikke sende en hund eller katt hjem i en usunn tilstand.  

Hvis du er misfornøyd med resultatet, vennligst gi oss beskjed før du forlater salongen, slik at groomeren kan gjøre nødvendige justeringer. Hvis endringer ønskes mer enn 24 timer etter grooming-timen, kan det påløpe ekstra kostnader, som for eksempel et rebadegebyr.

Ekstra kostnader

Tilleggskostnader kan påløpe for ekstra tid og produkter som kreves ved grooming av vanskjøttede pels, spesielt når klipping er nødvendig på grunn av alvorlig flokking, samt for hunder som krever mer tid på grunn av temperament eller helse.

Trygg og sikker

Det må være klart og forstått at all omsorg og oppmerksomhet som gis til kjæledyret ditt skjer på eiers risiko. Vår første bekymring er kjæledyrets velferd, og i tilfelle av skade eller sykdom kan en veterinær bli tilkalt. Med mindre det tydelig kan vises at vi er ansvarlige, vil alle kostnader i forbindelse med veterinærens instruksjoner være på eiers regning. Vi anbefaler at alle hunder er forsikret. 

Dette gir Doodland fullmakt til å søke medisinsk behandling hos nærmeste veterinær i tilfelle medisinske nødsituasjoner mens kjæledyret er i Doodlands omsorg. Alle veterinærkostnader og utgifter vil være eierens ansvar.

Ouch! Floker - Menneskelighet over forfengelighet

Floker er et alvorlig problem, og hvis de ikke håndteres, kan de være svært skadelige for ditt kjæledyr. Når floker kommer nær huden, kan det føre til at blodtilførselen til det området blir avskåret. Dette kan forårsake store smerter for kjæledyret ditt, og huden kan miste evnen til å puste, noe som kan føre til rifter og infeksjon. Derfor er vi tillatt å fjerne floker hvis vi anser det som en nødvendig løsning.

Uhell – Vi er bare mennesker

Det er alltid en mulighet for kutt eller småsår under grooming, avhengig av pelsens tilstand og kjæledyrets oppførsel. Noen kjæledyr er vanskeligere å håndtere enn andre, og uhell kan skje. Dette skyldes ikke groomerens uaktsomhet, da vår prioritet er kjæledyrets velferd, men vi arbeider med levende dyr, som kan gjøre uforutsigbare bevegelser eller ha alvorlige floker. Hvis det oppstår et kutt under grooming, vil vi informere deg og gi råd om hvordan det skal behandles, men skader forårsaket av dårlig pelspleie er ikke Doodlands ansvar, og eventuelle veterinærkostnader på grunn av dette er kundens ansvar. Under behandlingen kan vi ta bilder av kjæledyret ditt og pelsens tilstand, som også kan brukes som bevis på en hund med alvorlige floker.

Farlige / Aggressive dyr – Avslag på service

Vennligst informer oss hvis kjæledyret ditt er aggressivt mot mennesker eller hunder, og om munnkurv kan brukes om nødvendig. Hvis hunden viser aggressiv oppførsel, har groomeren rett til å be eieren om å hente den eller avbryte behandlingen når som helst av en hvilken som helst grunn.

Bilder – Bli berømt!

Vennligst merk at vi har rett til å ta bilder før/under/etter grooming. Hvis du ikke ønsker at vi skal bruke/delte disse på sosiale medier eller annet reklamemateriale, vennligst gi oss beskjed på forhånd.

Generell informasjon

Sørg for at kjæledyret ditt har vært på do før du bringer det til spaet, da vi ikke har toalettfasiliteter på stedet.

Vær oppmerksom på at vi ikke kan ta imot hunder med lopper. Hvis hunden din har lopper, må du behandle dem før besøket hos oss.

Vi tilbyr ikke tømming av analkjertler, da dette anbefales å utføres av en veterinær.

Scroll to Top